תנ"ך על הפרק - תהילים מג - חומת אנך

תנ"ך על הפרק

תהילים מג

610 / 929
היום

הפרק

שָׁפְטֵ֤נִי אֱלֹהִ֨ים ׀ וְרִ֘יבָ֤ה רִיבִ֗י מִגּ֥וֹי לֹא־חָסִ֑יד מֵ֤אִישׁ־מִרְמָ֖ה וְעַוְלָ֣ה תְפַלְּטֵֽנִי׃כִּֽי־אַתָּ֤ה ׀ אֱלֹהֵ֣י מָֽעוּזִּי֮ לָמָ֪ה זְנַ֫חְתָּ֥נִי לָֽמָּה־קֹדֵ֥ר אֶתְהַלֵּ֗ךְ בְּלַ֣חַץ אוֹיֵֽב׃שְׁלַח־אוֹרְךָ֣ וַ֭אֲמִתְּךָ הֵ֣מָּה יַנְח֑וּנִי יְבִיא֥וּנִי אֶל־הַֽר־קָ֝דְשְׁךָ֗ וְאֶל־מִשְׁכְּנוֹתֶֽיךָ׃וְאָב֤וֹאָה ׀ אֶל־מִזְבַּ֬ח אֱלֹהִ֗ים אֶל־אֵל֮ שִׂמְחַ֪ת גִּ֫ילִ֥י וְאוֹדְךָ֥ בְכִנּ֗וֹר אֱלֹהִ֥ים אֱלֹהָֽי׃מַה־תִּשְׁתּ֬וֹחֲחִ֨י ׀ נַפְשִׁי֮ וּֽמַה־תֶּהֱמִ֪י עָ֫לָ֥י הוֹחִ֣ילִי לֵֽ֭אלֹהִים כִּי־ע֣וֹד אוֹדֶ֑נּוּ יְשׁוּעֹ֥ת פָּ֝נַ֗י וֵֽאלֹהָֽי׃

מאמרים על הפרק


מאמר על הפרק

מאת:

פירושים על הפרק


פירוש על הפרק

שפטני אלהים וריבה ריבי. ר"ת שאור. ישראל מתוך צרה רמז להקב"ה כי בוחן לבות הוא דשאור שבעסה מעכב וכבר הוא ברחמיו וענותנותו הגדולה אמר ואשר הרעותי. עוד רמוז בס"ת שפטני אלהים וריבה ריבי גימטריא אדני היא השכינה שיעשה לכבוד שכינתו.מגוי לא חסיד. מעשו לא חסיד ולא למד מאברהם מאיש מרמה ולא למד מיצחק ועולה ולא למד מיעקב ודר בין ג' צדיקים ולא למד מעשיהם והפליא להרשיע מפרשים:שלח אורך ואמיתך. אפשר דהכונה שיתגלו אורות עליונים מאד. ואמתך אמת נרמז גם עתיק ובראש ובסוף כ"ו שם הויה ברוך הוא:ואבואה אל מזבח וכו' ואודך וכו'. וברוב רחמיך מדת טובך לראות המעשים טובים שעתיד האדם לעשות. ובכן בחסדיך הרבים אבטח:הוחילי לאלהים. כי בעבור כי עוד אודנו בזה יצמיח ישועה ישועות פני ואלהי:

תנ"ך על הפרק

תנ"ך על הפרק

תוכן עניינים

ניווט בפרקי התנ"ך